FELIÇ ANY 2013 !!

Aquest poema que he tret de la Wikipedia, quasi sempre ha estat atribuït a Bertolt Brecht  i sembla que l’autor va ser Friedrich Gustav Emil Martin Niemöller, un pastor luterà alemany, col·laboracionista nazi en un primer moment de la seva vida, opositor més tard, presoner en un camp de concentració i pacifista al final de la seva vida.

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van venir a buscar-me,

no hi havia ningú més que poguera protestar

Com a editora d’aquest bloc, en nom de tota la Secció Sindical de CCOO del Departament de Territori i Sostenibilitat i en el meu propi, m’ha semblat que aquest poema s’escau molt amb la nostra situació social i laboral en un moment en què ja no podem ser indiferents, ni cínics, ni indolents, ni…substituïu algunes paraules, simplement

Moltes gràcies a tots els que doneu suport al bloc, ja sigui llegint-lo, compartint comentaris i aportant material per publicar.

No és el nostre costum repetir vídeos, però aquest s’ho val. I ens serveix d’homenatge.

Seguirem l’any 2013

Olga Fernández

Responder

