Relat de la reunió amb el Director de Serveis del Departament: 17/7/2012

Aquí teniu un resum relatat de la darrera reunió de les delegades sindicals (CATAC,CCOO,UGT) amb el Director de Serveis, Sr Josep Solà, amb presència del Subdirector de RRHH, Sr. Agustí Paris i de la Sra. Sònia Muro, Cap de Servei de RRHH. Va ser el dia 17 de juliol de 2012 i a diferència de l’altra vegada, fem un relat.

Mantenim el mateix format per a facilitat la comparació i la comprensió.

I)                    TEMES PENDENTS DE LA REUNIÓ DE 1/5/2012 i de la reunió de 28/6/12

  1. Resposta prohibició compactació horària SSTT Aragó

La pregunta que es va enviar  per part de la D.G. Serveis, va ser la mateixa: justificació dels informes desfavorables respecte a la compactació horària. La resposta, molt diferent.

Hi ha la resposta de la Sra. Rosa Prió, Subdirecció de Gestió Econòmica Contractació i Règim Interior i de la Sra. Marisa Florensa, Direcció SSTT  Barcelona (c/ Aragó).

La Sra. Prió va justificar la mesura aplicada al personal del Servei de Règim Interior per necessitats del Servei. La resposta està a RRHH i si algú està interessat en saber els motius, suposem que li donaran.

La Sra. Florensa, va contestar que ella no havia fet cap informe desfavorable. Una resposta formal. O més exactament, una manera de no respondre.

No va haver cap informe escrit, donat que la prohibició va ser verbal, per a tothom. Pensem que aquesta resposta suposa una provocació i des de aquest humil bloc li aclarim que es tracta de saber el per què no ha permès al personal del c/ Aragó, el dret de triar, segons va decidir el Departament, ja sigui en llenguatge verbal, no verbal, per senyals de fum, per telepatia o per qualsevol altre mitjà que puguem utilitzar els essers humans. Li oferim aquest lloc per si vol compartir els seus raonaments, encara que donades les característiques d’aquest mitjà, haurà de ser per escrit. A la seva disposició, directora.

Per altra banda, això ens reafirma en la necessitat de fer les nostres gestions per escrit, per a evitar aquesta mena de respostes impertinents

  1. Pla Ocupació

El dia 7 de juliol ens varen reunir amb la Responsable de Projectes de Millora de la Qualitat i Gestió del Coneixement, Sra. Mª Jesús Martín, que ens va explicar el projecte  “Pla de millora del dimensionament de les unitats del Departament de Territori i Sostenibilitat”. Actualment, el document ja està penjat en la intranet: Persones….Recursos Humans….Dimensionament. (aquests links funcionen únicament des de la intranet de la Generalitat).

Al document teniu l’estudi d’objectius, procediments…etc.

Trobareu altres dos documents:

a.-   Procediment per a la cobertura de necessitats

b.-   Informe de necessitats/sol·licitud de cobertura de necessitats

I també està la BIT(Borsa Interna de Treball), amb els corresponents formularis pe donar-se d’alta i baixa.

  1. Situació Empreses públiques (IET. AGÈNCIA HABITATGE INCASOL, ACA…)

Hores d’ara ja han demanat el reingrés al Departament, el personal acomiadat de l’INCASOL. Unes 17 persones. De moment no afecta a cap lloc ocupat per personal interí.

A l’IET, s’acaba al setembre.

A l’ACA, sabem que estan negociant sortides negociades.

És important que sapigueu que Funció Pública està preparant una nova circular per a re-formular el model de reingrés que ens aplicaven fins ara i que explicaven en aquest post.

Donat que hem trigat una mica en fer aquest relat, ja us podem informar que ha sortit la nova circular de Funció Pública i és aquesta.

 

Això  afectarà al reingrés tant de personal que ho han demanat de l’INCASOL com d’altres que ho facin al futur.

  1. Plantilla personal

Respecte a les plantilles que hem demanat reiteradament, per activa, per passiva i per circumstancial, no ens les donen. Ni de personal laboral ni de personal funcionari. Ordres de Funció Pública, basant-se a l’article 18 del Conveni Col·lectiu  per al personal laboral.

 Article 18

Plantilles de personal

Correspon a l’Administració l’elaboració i publicitat de les plantilles de personal.

En aquestes plantilles es relacionaran degudament classificats els llocs de treball existents i es farà constar el grup, el subgrup, la categoria professional i l’especialitat, si s’escau, i la localitat, per centres de treball.

En el darrer trimestre de l’any, els departaments lliuraran als comitès o delegats de personal una actualització de les plantilles, així com la informació sobre la previsió de l’ocupació per a l’any següent.

 O sigui que ens ho haurien d’entregar al darrer trimestre de l’any que, si no canvien la normativa del que ha de ser un trimestre, serà octubre/desembre.

Per al personal funcionari res de res. No hi havia obligació. Amén.” Anem bé” en el procés de transparència.

Sabeu que tenim la RLT (Relació de Llocs de Treball), i amb això treballem, però no les plantilles, que suposen saber qui està ocupant aquests llocs de treball. Som empleats públics. No som cap secret d’estat. O pot ser algú sí que té aquesta retrògrada idea. Donat que pensem que és un dret per a nosaltres, però també per a tota la ciutadania,  seguirem el tema, tal i com hem dit esperant que no canvien l’ordre dels trimestres de l’any .

  1.       Assignació temporal de funcions

Hi ha una demanda del Departament d’Agricultura que s’ha cobert amb el trasllat forçós d’una companya auxiliar administrativa de des Reus a Esplugues de Francolí, durant tres mesos.

 

  1. Jubilacions funcionaris + 65 anys. Excepcions

Es veu que poden haver excepcions. El termini finalitza el 24/9/12. A la reunió anterior semblava que no hi havia excepcions. Ara “potser” sí.

Un tema molt interessant. Comptem amb la vostra col·laboració perquè ens informeu.

     1.    Reunió grup riscos psicosocials

Informem de la reunió mantinguda per aquest grup de treball, depenent del Comitè de Saltut Laboral, per a tractar un tema del c/ Aragó. Explicarem més detalls en un altre post que estem preparant de Salut Laboral, però ja us puc dir que el tema de la salut i especialment els trastorns psicològics, serà una de les prioritats que treballarem, perquè amb la situació actual i encara que no disposem de dades (ho hem demanat), creiem que està esdevinguem un problema important de patiment per a tots nosaltres.

Bé i deixem pel final aquests quatre punts, que han quedat pendents.  S’estan pensant si ens donen aquestes dades.

Impressionats per aquesta resposta. Mai arribarem a entendre quin és el problema per a facilitar dades que de per se son públiques i ni tan sols tindríem que demanar. Hauríem d’estar publicades com l’aigua cristallina i ser accessibles.

  1. 1.      Despeses ampliació despatx  Secretari Gra. Mobilitat
  2. 2.      Despeses viatges Eurovegas
  3. 3.      Despeses Cimera Brasil/ Rio
  4. 4.      Contractes Departament amb empreses. Format reutilitzable

Finalitzo amb un aclariment. La situació actual d’ imposicions, incompliment d’acords, machaque constant, negar l’evidència, eufemismes, mentides, ocultacions…etc. fa que el marc en el qual es desenvolupen aquestes reunions sigui molt diferent al que hauria de ser. Malgrat això, hem de parlar. I bàsicament és el que fem. Parlar. Al menys intercanviem paraules, que en els temps tant tenebrosos en els que vivim, encara significa una porta a l’esperança.

Recordeu que podeu proposar-nos temes que us preocupin per a properes reunions.

Acabem avui amb una mica de melancolia. De tant en tant…però és preciosa. Luz Casal, Carlos Nuñez y Rosalía de Castro.

La Red Pública

Anuncios

Una respuesta

  1. […] informat d’aquestes reunions i ho hem publicat al nostre bloc La Red Pública. Ho podeu trobar aquí, o aquí, i un altre respecte a la privatització dels parcs de […]

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: