ELS SOROLLS QUE AFECTEN LA CONCENTRACIÓ

Benvolguts companys/es: avui hem hagut de sortir al carrer, desprès de molts dies de concentració “sorollosa”a l’hora de l’esmorzar al vestíbul del nostre Departament.

Ho hem hagut de fer perquè el nostre Director General de Serveis, en Josep Solà i Font, va transmetre a les nostres companyes delegades de CATAC i UGT que estava rebent moltes protestes de companys/es que no es podien concentrar degut al soroll que es feia al vestíbul. També ha sortit una nota a l’ATRI, el portal de la Generalitat de Catalunya (per cert què voldrà dir aquest acrònim ATRI, cas que ho sigui ?).

Crec que estaria bé que les persones, companys/es que han fet aquestes protestes, s’identifiquessin, de la mateixa manera que les companyes/s que baixen cada dia al vestíbul, ho fan amb cara, ulls, cos…o sigui perfectament identificables, sense amagar-se amb l’anonimat.

De totes maneres, benvolgut Director General de Serveis i per extensió benvolguts gestors del nostre Departament, ens congratulen de l’exquisida sensibilitat envers les protestes d’aquets companys/es que s’han queixat  i volem aprofitar la dita sensibilitat, que apreciem en tot el seu valor, per a transmetre-li, unes quantes raons  més per les que, vet aquí per on, la concentració també pot veure’s afectada.

Ho dividirem en dues vessants, com a treballadors/es i com a ciutadania. Simplement iniciarem un llistat perquè tothom que vulgui, ho vagi completant, utilitzant la modalitat que permet el bloc de “comentaris”.

Naturalment aquesta modesta tribuna que és La Red Pública, tal i com dèiem al primer post, resta oberta a qualsevol precisió que vulgui fer qualsevol company/a en qualsevol dels rols que hores d’ara tenim assignats al nostre Departament, sigui gestor, sigui company/a protestant anònim, sigui “retallat”…

Com a treballadors/es

1.- les retallades de sou, persistents, insistents i imprevistes.

2.- les retallades dels dies de permís per assumptes propis.

3.- la campanya de màrketing que pregona els suposats “privilegis” dels empleats públics

4.- la reforma laboral

Com a ciutadania

1.- La contínua baixada de qualitat als serveis públics

2.- El desmantellament, insidiós, de tot allò que fins ara anomenaven “Estat del Benestar”

3.- La culpabilització constant de les persones: si gastem és que no estalviem, si estalviem és que no gastem…

4.-La manca de responsabilitat de tots aquells que han pres les decisions, s’han equivocat i ara ens diuen que hem viscut “per sobre de les nostres possibilitats”.

4.-Opacitat i falta de transparència en les dades públiques

Si voleu, ens podeu ajudar a continuar amb el llistat.

Una postdata: hauríem de valorar en qualsevol perfil laboral (i personal, és clar), qualitats com l’activisme, el criteri, l’expressió del propi desig, la innovació, el treball en equip, la creativitat…qualitats que, com a grup, han expressat dia rere dia, els companys/es que es concentraven al vestíbul.

 

7 comentarios

  1. En primer lloc, no és director general de Serveis, és director de Serveis
    En les nostres retallades com a funcionàries/is falta comentar que s’ha fet molt poc, com els dies de premi per antiguitat, que no tenen cap equivalència en diners

  2. Per a qui no es pot concentrar entre 10:00 i 10:20 mentre protestem PELS NOSTRES DRETS a l’entrada de l’Edifici, SÀPIGA QUE:

    Jo no em puc concentrar amb el soroll constant de fons dels aparells que hi ha al costat de la meva unitat.
    Jo no em puc concentrar els dimarts mentre hi ha assaig de la Coral, però ho respecto i no dic res.
    Jo no em puc concentrar havent d’estar pendent dels canvis que s’anuncien a ATRI.
    Jo no em puc concentrar controlant si he complert l’horari total setmanal.
    Jo no em puc concentrar havent d’estar pendent si han estat validats les incidències horàries.
    Jo no em puc concentrar havent de fer incidències per tot. Que el dia de VAGA el controli qui li vulgui! La pròxima serà avançar de la nostra butxaca els diners a descomptar-nos!
    Jo no em puc concentrar anant a la recerca d’il•legalitats en les mesures presses per Funció Pública, el Govern de la Generalitat o el Parlament.
    Jo no em puc concentrar quan el personal que m’envolta sembla que estigui “de festa”.
    Jo no em puc concentrar pensant quin serà el meu futur que han de reorganitzar, reordenar… (ai, quina por!) Caps que moltes vegades no saben que fan el personal que tenen al seu càrrec.
    Jo no em puc concentrar pensant en les retallades que ens estan aplicant i que ens volen aplicar en un futur.
    Jo no em puc concentrar imaginant-me quin Cap serà capaç de dir que li sobre gent o no té feina

    Jo no em puc concentrar pensant amb quina serà la següent retallada que se’ls acudirà.
    Jo no em puc concentrar pensant si arribaré a final de mes.
    Jo no em puc concentrar pensant si tindré prous diners per pagar totes les factures.
    Jo no em puc concentrar pensant com explicaré als meus fills que no poden anar de colònies, fer activitats extraescolars per culpa de les retallades.
    Jo no em puc concentrar pensant quantes hores haurà d’estar el meu pare a Urgències tirat en una llitera sense poder accedir a un llit de planta perquè hi ha zones tancades.
    Jo no em puc concentrar pensant amb la demora d’un possible diagnòstic greu.
    Jo no em puc concentrar pensant quan trigaran a fer-li una prova mèdica a la meva mare.
    Jo no em puc concentrar pensant quan arribarà el cobrament de la Llei de Dependència dels meus pares.
    Jo no em puc concentrar pensant com puc més defensar dels nostres drets i lluitar en contra el desmantellament de l’estat del benestar.
    Jo no em puc concentrar pensant com continuar tenint unes condicions de treball dignes.
    Jo no em puc concentrar pensant com tenen la barra de fer recaure tot el pes de la crisi amb els treballadors més fàcils d’atacar.
    Jo no em puc concentrar pensant com la gent assisteix impassible a la retallada de drets aconseguits al llarg dels anys.
    Jo no em puc concentrar pensant com és possible que als col•lectius més privilegiats ni gairebé se’ls retalli res o RES.

    A mi m’indigna que per 4 impresentables, que cada 15 dies agafen 2 d’indisposició, quan estigui disposada hagi de molestar a la Sanitat Pública per anar a buscar un justificant per tal que no em descomptin els diners del MEU sou.

  3. Em molesta el soroll que fan les diferents esteriotipes que pateix un dels alts càrrecs del TES. Picar ininterrumpudament els dits a la taula, gratar-se convulsivament, frotar-se les mans, mastegar xiclet amb la boca oberta, etc.

  4. Jo no em puc concentrar, em molesta i m’indigna sentir l’olor dels càterings i el soroll quan destapen ampolles de cava en el transcurs de jornades a la Sala d’Actes. Treuen els ajuts de menjador, baixen sous, eliminen Fons Socials, però hi ha diners per les “festes”que es munten (que pugin al bar o surtin al carrer a fer el cafè). M’indignen els aperitius de Nadal, dinars i sopars dels VIPS del Departament mentre hi ha companys que es quedaran en sous de misèria.
    Jo no em puc concentrar saben que hi ha alts càrrecs que es gasten el mòbil 2000 euros.

  5. […] Del vestíbul, ens van haver de traslladar al carrer , on varen continuar amb les xiulades, cançons i pancartes, primerament cada dia i des de el mes d’abril ho fem els dimecres. […]

  6. […] Si voleu motius, aquí els teniu  , o també aquí. […]

Responder

